BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, February 4, 2010

CAHAYA CINTAKU...

CAHAYA CINTAKU…..

REMBULAN cahaya hatiku,
Tanpamu,ku hilang arah,
Tanpa cahaya cintamu,
Hilanglah sinar dalam hatiku,
Kaulah REMBULAN yang menerangiku kala kegelapan menjelma,
Kau biaskan cahaya kasihmu dalam diriku
Kau lemparkan sinar bahagia,
Di segenap ruang sanubariku,
Biar aku rasai,
Biar aku hayati,
berilah aku cahaya cintamu itu
Agar bisa ku pegang menjadi genggaman sakti,
Benarkan aku hayati bait maksud semua itu’
Kau berikan aku kesempatan kala aku dalam kesempitan,
Kau ajarku erti sebuah kehidupan,
Kau biarkan lafazku lancar menembusi makna kalimat saktimu,
Hanya kau bisa menembusi jendela cinta hatiku ini,
Setiap detik nafasku hanya untukmu,
Setiap langkah cintaku hanya untukmu,
Seperti ombak yang sentiasa berdesir di lautan sepi,
Begitulah juga desiran nafas cintaku padamu ,
Tidak pernah pudar walau sesaat,
Walau dihempas bayu sepi,
Mana mungkin luntur hanya secebis dugaan yang kau lemparkan padaku,
Bahkan menambahkan lagi cinta dan kasihku padaMU,
Kala ku kesedihan,
Kaulah tempat aku meluahkan rasa hati,
Dengan dirimu aku rasai nikmat cinta teragung,
kau berikan aku ketenangan,
kala aku gembira,
kau detikkan dalam hatiku cahaya kesyukuranmu.
Tatkala aku alpa,
Kau berikan aku Cuma secebis dugaan,
Membuatku sentiasa ingat akan rahmat agungmu itu,
Agar bisa ku akui,
Seluruh hidupku ,seluruh jasadku,
Adalah milikmu………
Hidupku hanya UNTUKMU..

Nurkilan:Birudamai

0 comments: