BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 10, 2010

PERMATA HATIKU



Alhamdulillah, diri yg serba kekurangan ini masih lagi diberi kesempatan oleh-NYA untuk melakar dan meluahkan cetusan rasa dari hati
Aku bersyukur sangat, kerana masih diberi kesempatan bernafas dan menghirup udara di bumi ini.
Saat keybord disentuh oleh jari-jariku , sebenarnya hatiku dilanda kerinduan yang teramat sangat.Rindu pada family tercinta .
Hanya ALLAH saja yang tahu mcmne rindu yangg aku rasa waktu ni. Adakah Mak,ABAH, dan adik2 juga merasai apa yang sedang aku rasakan sekarang .huhuuu...
Hampir 3 bulan lebih aku tdk balik kampung.Sebenarnya bukan aku tak nak balik ,
tetapi masa yang tidak mengizinkan. Jadual kuliah yang padat, dan pabila ada cuti,ada pulak program yang menanti.

Maka ,terpaksa lah diri ini berkoraban dan menaggung kerinduan seorang diri.
tepon pun sudah,dlm one week tu ada la four or five time, but perasaan rindu tu,
still ada.Bak kata pepatah:
"Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

Betul tu, "hidup memerlukan pengorbanan,tanpa pengorbanan mustahil kejayaan dpt dicapai."
Bila dah jauh dari family ni,pergantungan dgn Allah lah yg paling penting.
Bila rasa rindu, mengadu lah dekat Allah, insyaallah dgn rahmat dan kasihnya akan berkurang sedikit perasaan.Allah lah sebaik-baik tempat utk kita curahkan rasa kasih dan rindu .

Agaknya kan, apa emak sedang buat sekarang? ermm...
huhuhu...rindunya nak makan masakan mak. Masak lemak cili api, sambal tumis,dgn mee rebus.ishh2,terliurnya.Mee rebus yg mak buat memang sedap , tak boleh aku nak bayangkan.(slurp...sedapnyer...hingga menjilat jari).
Kat hostel ni tiap2 ari bungkus je la jawabnyer..
kalau nak masak pun, pihak hostel tak benarkan.Maka cafe Makcik dan Gerai Pak Din lah yang selalu mnjadi tempat aku dan kawan-kawan membeli makanan.(hehe....)
kpd MAK,ABAH,dan ADIK2 ku..
percayalah tak ada yang lebih bermakna dalam hidup ini,
melainkan diri kalian semua,
kalianlah permata hatiku.
insyaallah,anakmu ini akan cuba menjadi anak dan kakak yg solehah.
ku berdoa smg diri kalian semua sentiasa diberkati OLEHNYA....

0 comments: